Zrušený nebo zpožděný let Smartwings? Kompenzaci až 600 euro můžete získat na pár kliknutí!

Letěli jste s leteckou společností Smartwings a váš let neproběhl podle plánu? Připravili jsme pro vás návod, jak v takové situaci postupovat. Přečtěte si, na co máte při zpoždění nebo zrušení letu nárok, jak kompenzaci získat, a jakou částku můžete požadovat.

Zpožděný nebo zrušený let společnosti Smartwings? Pojďme se podívat, na co máte podle práva EU nárok.

Letecká společnost Smartwings provozuje denně desítky letů. Jen za první polovinu roku 2024 letecký dopravce uskutečnil přes 14 tisíc letů a přepravil více než 2 miliony cestujících. Ne vždy však lety proběhnou dle plánu. Pro takové situace vzniklo nařízení EU č. 261/2004, které chrání cestující před zpožděním, zrušením nebo jiným narušením letu.

Nařízení EU upravuje práva cestujících zejména v těchto situacích, kdy dojde ke zpoždění letu, zrušení letu, nestihnutí přestupu nebo odepření nástupu na palubu (tzv. overbooking).

Kompenzace za zpožděný let Smartwings - kdy je na ni nárok?

Nárok na kompenzaci za zpoždění Smartwings letu vzniká v případě, kdy je let zpožděn o více než 3 hodiny oproti plánovanému času přistání. V takovém případě máte nárok na kompenzaci až 600 € na osobu.

Pro výpočet délky zpoždění je zásadní, v jakém čase letadlo přistálo v cílové destinaci oproti plánovanému příletu. Naopak není podstatné, s jakým zpožděním letadlo vzlétlo.

Abyste měli na finanční kompenzaci právo, je dále nutné, aby:

  • váš let vzlétl z letiště na území EU nebo přistál na letišti v EU (pokud byl provozován leteckým dopravcem se sídlem v EU), a
  • nebyl ovlivněn tzv. mimořádnými okolnostmi.

Mezi nejčastější mimořádné okolnosti patří např. nepříznivé počasí. Mimořádnou okolnost je však nutné vždy individuálně posoudit. Letecké společnosti se na mimořádné okolnosti rádi vymlouvají a ne vždy je jejich tvrzení pravdivé.

Získejte až 600€ za zpožděný nebo zrušený let Smartwings

Zpožděný let Smartwings - na jakou kompenzaci máte nárok?

Pokud je váš let zpožděn o více než 3 hodiny oproti původnímu plánu, máte nárok na finanční kompenzaci až 600 € na osobu. Částka se odvíjí od vzdálenosti vašeho letu.

  • Let se vzdáleností do 1 500 km = nárok na kompenzaci 250 € na osobu (např. Praha - Split),
  • Let se vzdáleností od 1 500 km do 3 500 km = nárok na kompenzaci 400 € na osobu (např. QS1152 Praha - Malaga), a
  • Let se vzdáleností více než 3 500 km = nárok na kompenzaci 600 € na osobu (např. Praha - Dubai).

Výše finanční kompenzace se určuje dle vzdálenosti letu

Pozor, existují dvě výjimky:

  1. U letů v rámci EU je nárok na kompenzaci max. 400 €, a to i v případě, že je let delší než 3 500 km. Příkladem je např. let QS1212 z Prahy na Tenerife, který je vzdálen 3 575 km. Let je však v EU, kompenzace bude tedy "jen" 400 € na osobu.
  2. Let se vzdáleností nad 3 500 km musí být zpožděn o více než 4 hodiny, aby vznikl nárok na kompenzaci 600 € na osobu. Pokud je let zpožděn pouze 3-4 hodiny, výše kompenzace se snižuje o 50%, tedy na 300 €.

Kompenzace za zrušený let Smartwings - kdy je na ni nárok?

Pokud byl váš Smartwings let zrušen méně než 14 dnů před datem odletu, jste chráněni nařízením EU. V takovém případě máte nárok na zajištění náhradního letu nebo vrácení ceny letenky. A k tomu také na finanční kompenzaci až 600 € na osobu.

Důležité: Na náhradní let (nebo vrácení ceny letenky) máte nárok vždy! I v případech, kdy byl let zrušen z důvodu mimořádné okolnosti, např. špatného počasí.

Na finanční kompenzaci máte nárok pouze v případě, že let nebyl zrušen z důvodu tzv. mimořádné okolnosti.

Získejte až 600€ za zpožděný nebo zrušený let Smartwings

Zrušený let Smartwings - na jakou kompenzaci máte nárok?

Výše kompenzace závisí na vzdálenosti letu a době zpoždění náhradního letu oproti původnímu zrušenému letu. Lépe vše znázorní níže uvedená tabulka.

Zpoždění náhradního letu
Vzdálenost Méně než 2 h 2 h – 3 h 3 h - 4 h Více než 4 h nebo se let vůbec nekonal
Všechny let pod 1 500 km 125 € 250 € 250 € 250 €
Lety v rámci EU nad 1 500 km 200 € 200 € 400 € 400 €
Ostatní lety mezi 1 500 a 3 500 km 200 € 200 € 400 € 400 €
Ostatní lety nad 3 500 km 300 € 300 € 300 € 600 €

Důležité: Pokud splňujete podmínky, máte právo nejen na zajištění náhradního letu, ale zároveň také na finanční kompenzaci. Přijetím náhradního letu (nebo vrácením ceny letenky) neztrácíte právo na finanční kompenzaci!

Na co dalšího máte v případě zpoždění nebo zrušení letu u společnosti Smartwings právo?

Finanční kompenzace není to jediné, na co máte právo, když váš let nejde podle plánu. Letecká společnost Smartwings vám musí v době čekání na váš zpožděný let (nebo náhradní let v případě zrušeného letu) poskytnout také občerstvení. To je většinou poskytováno ve formě voucheru do některé z restaurací nebo obchodů na letišti.

Pokud čekáte na váš zpožděný let přes noc, máte navíc právo na zajištění ubytování. Pokud vám ubytování letecká společnost neposkytne, můžete si ho zajistit sami a letecká společnost vám musí ubytování následně proplatit. To stejné platí s dopravou z letiště na ubytování a zpět.

Jak žádat o kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let Smartwings?

Kompenzaci můžete řešit samostatně nebo můžete nechat vše na nás. Pokud chcete kompenzaci řešit vlastní cestou, využijte k tomu formulář letecké společnosti (ten naleznete zde).

Po jeho vyplnění by vás měla aerolinka Smartwings do několika týdnů kontaktovat. Letecká společnost Smartwings buďto váš nárok na kompenzaci uzná nebo zamítne. Ve většině případech dojde k zamítnutí případu, a to s odvoláním na tzv. mimořádné okolnosti. Na následné emaily či žádosti cestujících většinou letecká společnost již nereaguje.

Může se tedy stát, že kontaktováním společnosti Smartwings strávíte několik týdnů a navíc bez úspěchu.

Pokud však nechcete trávit svůj volný čas psaním e-mailů a telefonováním na zákaznickou podporu Smartwings s nejistým výsledkem, můžete předat svůj případ nám.

V Refundio se specializujeme na Smartwings kompenzace. S leteckou společností komunikujeme denně a víme, jak našim klientům kompenzaci získat co nejrychleji. Pokud navíc aerolinka kompenzaci neuzná, spor řešíme soudní cestou. Na vlastní riziko a náklady. V těchto sporech máme více než 98% úspěšnost.

Nejste si jistí, na co máte nárok? Vyzkoušejte naši kalkulačku.

Nejčastější dotazy - na co se nás nejčastěji ptáte?

1) Smartwings mi kompenzaci zamítl, co mohu dělat?

Na nic nečekejte a kontaktujte nás. Váš let zdarma posoudíme a pokusíme se vám kompenzaci získat. Letecké společnosti zamítají více než 50% případů, kdy nárok na kompenzaci existuje.

2) Smartwings mi nabídl voucher na letenky, musím ho přijmout?

Nemusíte. Vždy máte právo na vyplacení kompenzace v penězích. Pokud vám je Smartwings voucher nabídnut, je vždy na vás, jestli ho přijmete nebo ne. Voucher není pro většinu klientů výhodný, jelikož jej nelze uplatnit např. u cestovní kanceláře.

3) Smartwings mi nabídl voucher na letenky, ten jsem odmítl. Nyní nereagují. Co mohu dělat?

Toto je bohužel velice častá situace. Letecká společnost se snaží vyplacení kompenzace vyhnout a při odmítnutí voucheru přestane reagovat. Nenechte se však odradit. Kontaktujte nás a my pro vás kompenzaci získáme.

4) Mám nárok na kompenzaci i u charterových letů Smartwings?

Ano. Jestli se jedná o standardní let nebo charterový let Smartwings není z pohledu nařízení EU důležité. Nárok na kompenzaci a další práva máte tedy úplně stejná.

5) Vzniká právo na kompenzaci i pro nezletilé cestující?

Ano. Nárok na kompenzaci má každý cestující.

6) Mohu žádat o kompenzaci za zpožděný let, pokud jsem let vynechal?

Bohužel ne. Na kompenzaci za zpožděný let Smartwings mají nárok jen cestující, kteří let absolvovali.

7) Smartwings mi zrušil let. Dostal jsem let náhradní. Mám právo ještě na něco jiného?

Ano. Na náhradní let máte právo vždy. Vedle toho máte při splnění podmínek právo také na finanční kompenzaci až 600 € na osobu. Pošlete nám číslo letu Smartwings a my vše posoudíme.

Již několik let pomáháme cestujícím získat kompenzaci, na kterou mají právo

Přečtěte si některé z recenzí našich klientů, kterým jsme pomohli získat kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let Smartwings.

Klientce Janě se zpozdil let z Ostravy do Marsa Alam (Egypt). Let byl zpožděn o 4 hodiny a 18 minut. Letecká společnost Smartwings klientům daného letu zamítla kompenzaci z důvodu mimořádné okolnosti, konkrétně regulace letového provozu. Případ jsme převzali a získali 400€. Kompenzaci jsem klientce odeslali na účet do 3 týdnů od podání případu.
Klient Pavel letěl společností Smartwings z turecké Antálye do Brna. Jeho let byl zpožděn o více než 3 hodiny. Kompenzaci 2 000€ pro Pavla a jeho rodinu jsme vyřešili během několika týdnů.
Ladislav letěl z Madeiry do Prahy. Jeho let Smartwings byl zpožděný o 3 hodiny a 26 minut. Kompenzaci se nám podařilo získat do několika dnů.

Smartwings Group - jaká společnost provozuje váš let?

Přesto, že je Smartwings českou společností, provozuje své lety ze čtyř různých evropských států. Je tedy dobré vědět, který konkrétní letecký dopravce váš let provozoval. Pokud je před číslem vašeho letu označení QS, jedná se o Smartwings sídlící v České republice. Naopak 6D je označení pro Smartwings Slovakia, kombinací 7O se značí Smartwings Hungary a pod označením 3Z poznáte Smartwings Poland. Rozlišení jednotlivých společností je zásadní pro uplatnění nároku na kompenzaci u té správné společnosti.

Hledáte informace o kompenzaci za narušení letu jinou společností?

Ověřte svůj nárok na kompenzaci zdarma
Ověřit