Kompenzace za zpožděný či zrušený let Wizz Air. Získejte kompenzaci až do výše 600 EUR!

Absolvovali jste v poslední době cestu s leteckou společností Wizz Air a Váš let byl nečekaně zpožděn nebo dokonce úplně zrušen? Pokud ano, můžete mít nárok na odškodnění až do výše 600 euro, a to dle nařízení EU č. 261/2004. Připravili jsme pro vás proto tento článek, kde zjistíte, v jakých situacích vám nárok na kompenzaci vzniká, na jakou částku máte právo a co dělat v případě, že vám Wizz Air odmítl kompenzaci vyplatit. Zároveň vám ukážeme jednoduchý způsob, jak kompenzaci od Wizz Air získat.

Zpožděný nebo zrušený let společnosti Wizz Air? Pojďme se podívat, co na to říká nařízení EU č. 261/2004

Letecká doprava se stala nedílnou součástí našeho moderního života a spojuje lidi po celém světě. Pokud však dojde k narušení letového provozu v podobě zpoždění nebo zrušení letů, cestujícím to způsobí značné komplikace. Nemluvíme pouze o dlouhém čekání na letišti, ale především o frustraci z narušených plánů. 

Aby se předcházelo těmto problémům a práva cestujících byla chráněna, Evropská Unie vydala nařízení č. 261/2004. Toto nařízení stanovuje společná pravidla pro odškodnění a pomoc cestujícím v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo zpoždění letů

Jak se nařízení EU č. 261/2004 aplikuje na lety společnosti Wizz Air?

Podle nařízení EU č. 261/2004 máte vůči letecké společnosti Wizz Air nárok na kompenzaci v případech:

  • Zpoždění letu o 3 hodiny nebo více: Pokud je váš let zpožděn o více než 3 hodiny a toto zpoždění není způsobeno mimořádnými okolnostmi, máte nárok na kompenzaci ve výši od 250 do 600 EUR, v závislosti na vzdálenosti letu.
  • Zrušení letu: V případě zrušení letu máte nárok na náhradu, pokud vás o zrušení informoval Wizz Air méně než 14 dnů před plánovaným datem odletu. Výše náhrady je stejná jako u zpoždění letu a závisí na vzdálenosti letu a délce zpoždění, se kterým se dostanete do své cílové destinace.
  • Odepření nástupu na palubu (overbooking): Pokud vám je personálem společnosti Wizz Air odepřen nástup kvůli přeplnění letadla a nejedná se o dobrovolné přenechání vašeho místa, máte právo na stejné odškodnění jako v případě zpoždění či zrušení letu.

Dejte pozor na to, která společnost váš let provozuje

Společnost Wizz Air se dělí na čtyři společnosti, které provozují nízkonákladové lety. Jedná se o Wizz Air Hungary, Wizz Air Malta, Wizz Air Abu Dhabi a Wizz Air UK. Přesto, že se může zdát, že tento fakt není pro posouzení nároku na kompenzaci důležitý, opak je pravdou. Jak je uvedeno níže, nárok na kompenzaci lze posuzovat dle nařízení EU pouze v případě, že let vzlétá z letiště umístěného na území EU nebo přistává na letišti na území EU, ale za současné podmínky, že je provozován společností se sídlem v EU. Sídlo aerolinky hraje tedy významnou roli pro posouzení, zda na kompenzaci máte či nemáte nárok.

Připravili jsme pro vás proto vzorové situace:

Odlet Přílet Společnost Nárok dle 261/2004
Praha Barcelona Wizz Air Hungary Ano
Milán Abu Dhabi Wizz Air Abu Dhabi Ano
Dubaj Vídeň Wizz Air Malta Ano
Dubaj Vídeň Wizz Air Abu Dhabi Ne

Zrušený let Wizz Air - kdy mám nárok na kompenzaci?

Pokud byl váš let neočekávaně zrušen, máte nárok na vrácení zaplacené částky za letenku nebo vám Wizz Air musí nabídnout náhradní let. Na to máte právo vždy, ať je váš let zrušen z jakéhokoliv důvodu. Vedle toho však můžete mít nárok ještě na finanční kompenzaci. Abyste mohli nárokovat kompenzaci vůči společnosti Wizz Air, musí být splněny dvě základní podmínky:

  • Vina musí být na straně letecké společnosti: Nemůže se tedy jednat o zrušení letu z důvodu tzv. mimořádné okolnosti, jako např. nepříznivého počasí.
  • Zrušení letu vám musí být oznámeno méně než 14 dnů před plánovaným letem

Více informací k této problematice naleznete v článku Kompenzace za zrušený let na našem webu Refundio.cz.

Zpožděný let Wizz Air - V jakých případech mám nárok na kompenzaci?

V případě zpožděného letu je situace podobná jako u zrušených letů. Letecká společnost má povinnost vám během čekání na zpožděný let zajistit občerstvení (buďto si můžete nechat zpětně vyplatit peníze utracené za jídlo a pití v přiměřené hodnotě k délce čekání nebo vám bude poskytnut poukaz od společnosti Wizz Air). Pokud se čekání na váš let protáhne i přes noc, je Wizz Air povinen vám zajistit ubytování v hotelu i s přejezdem z letiště zdarma.

Mimo toto odškodnění má cestující nárok ještě na finanční kompenzaci podobně jako u zrušených letů. Aby bylo možné požadovat kompenzaci po letecké společnosti, musí být naplněny dva předpoklady: 

  • Váš let musí být zpožděn natolik, že dorazíte do vaší cílové destinace s více než 3 hodinovým zpožděním: Nezáleží na tom, s jakou prodlevou letadlo vzlétne, ale pouze kdy přistane v cílové destinaci.
  • Pochybení musí být na straně letecké společnosti: Pokud bude let zpožděn z důvodů, které Wizz Air nemohl ovlivnit, právo na kompenzaci se v takovém případě neuplatní. 

Podrobněji se o podmínkách vzniku nároku na kompenzaci za zpožděný let dočtete na našem webu. O kompenzaci za nestihnutý přestupní let se poté dočtete v tomto článku.

Na jakou částku mám v případě narušení letu nárok?

Výše kompenzace se liší v závislosti na vzdálenosti letu a délce zpoždění. Pro lety do 1 500 kilometrů mají cestující nárok na 250 EUR. Pro lety mezi 1 500 a 3 500 kilometry je výše kompenzace 400 EUR. Pro lety přesahující 3 500 kilometrů a provozované mezi letištěm na území EU a letištěm mimo EU, mohou cestující požadovat až 600 EUR.

U letů nad 3 500 km však platí, že při zpoždění v délce 3-4 hodin, má letecká společnost právo kompenzaci snížit o 50 %, tedy na 300 EUR. Nárok na plnou kompenzaci 600 EUR vám tedy vznikne pouze u zpoždění nad 4 hodiny.


Mimořádné okolnosti, aneb kdy nárok na kompenzaci nevzniká

Ne vždy, když dojde ke zpoždění letu o více než 3 hodiny vzniká nárok na finanční odškodnění. V případech, kdy je let narušen z důvodu tzv. mimořádných okolností, které nemohla letecká společnost ovlivnit, nárok na kompenzaci nevzniká a aerolinka tak nemá povinnost vám kompenzaci platit. Jedná se o situace jako extrémní povětrnostní podmínky, bezpečnostní rizika, politická nestabilita nebo stávky, které ovlivňují provoz letů. V takovém případě vám společnost Wizz Air nemusí žádnou kompenzaci vyplatit.

Jak mohu získat kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let Wizz Air? 

Kompenzaci si vždy můžete vyřídit sami, a to přímo se společností Wizz Air přes jejich webové stránky. Letecká společnost váš požadavek na kompenzaci posoudí a zpravidla do několika týdnů až měsíců vám zašle rozhodnutí. Bohužel je však pravidlem, že letecká společnost často nárok na kompenzaci zamítne. V takovém případě se tedy může stát, že procesem strávíte několik týdnů a navíc bez úspěšného výsledku v podobě připsání peněz na účet.

Pokud však nechcete trávit svůj volný čas psaním e-mailů a telefonováním na zákaznickou podporu Wizz Air s nejistým výsledkem, můžete předat svůj případ odborníkům, kteří se o vše postarají. Naši kolegové se společností komunikují dennodenně a vyznají se tak v celém procesu. Částku kompenzace tak získáte během chvilky. Pokud je to navíc možné, společnost Refundio vyplácí kompenzaci předem. Částku tak máte bez rizika a bez čekání ihned na účtě.

Pokud máte o kompenzaci zájem, jednoduše vyplňte krátký formulář a poté se již nemusíte o nic starat. My se spojíme se zástupcem letecké společnosti a získáme pro vás odškodnění ať už smírně či soudní cestou.

Co dělat v případě, že vám Wizz Air odmítl kompenzaci vyplatit?

Nezoufejte! Pokud vám letecká společnost zamítla vyplatit kompenzaci za váš narušený let, i tak se vám pokusíme pomoci. Naši právníci zdarma posoudí váš let a zejm. důvody, pro které letecká společnost odmítla kompenzaci vyplatit. Ve většině případů dokážeme klientům získat kompenzaci i poté, co jim aerolinka nárok zamítne. Vždy je však lepší nás kontaktovat jako první, abychom těmto situacím mohli předejít.

Jak může celý proces získání kompenzace vypadat, se můžete podívat v následujícím videu:

Zajímavosti o letecké společnosti Wizz Air

Věděli jste, že letecká společnost Wizz Air měla za rok 2022 v průměru nejdelší zpoždění na jeden let v rámci Spojeného království? Podle britského Úřadu pro civilní letectví (Civil Aviation Authority) bylo zpoždění letadel společnosti Wizz Air v rámci Velké Británie a Severního Irska v průměru 46 minut a 6 sekund na každý let.

Pokud byl váš let narušen jinou aerolinkou, podívejte se, jak postupovat

Ověřte svůj nárok na kompenzaci zdarma
Ověřit