Letecká společnost HelloJets je relativně novou leteckou společností, která provozuje zejména tzv. charterové lety. Aerolinka má sídlo v Rumunsku a v České republice a na Slovensku nově provozuje lety pro cestovní kancelář Blue Style. Vzhledem k tomu, že jde o menší leteckou společnost, ne všechny lety proběhnou podle plánu. Pro takové situace je tu nařízení EU č. 261/2004, které chrání cestující před zpožděním, zrušením nebo jiným narušením letu.
Nařízení EU upravuje práva cestujících zejména v situacích, kdy dojde ke zpoždění letu, zrušení letu, nestihnutí přestupu nebo odepření nástupu na palubu (tzv. overbooking).
Nárok na kompenzaci za zpoždění letu se společností HelloJets vzniká v případě, kdy je let zpožděn o více než 3 hodiny oproti plánovanému času přistání. V takovém případě máte nárok na kompenzaci až 600 € na osobu.
Pro výpočet délky zpoždění je zásadní, v jakém čase letadlo přistálo v cílové destinaci oproti plánovanému času příletu. Zpoždění na odletu není z pohledu nároku na kompenzaci relevantní.
Aby vám nárok na kompenzaci za zpožděný let HelloJets vznikl, musí splňovat následující podmínky:
Mezi nejčastější mimořádné okolnosti patří např. nepříznivé počasí. Mimořádnou okolnost je však nutné vždy individuálně posoudit. Letecké společnosti se na mimořádné okolnosti rádi vymlouvají a ne vždy je jejich tvrzení pravdivé.
Nezapomeňte, že vám nárok na kompenzaci vzniká i v případě, že letíte se společností HelloJets z letiště nacházejícího se mimo EU. Vzhledem k tomu, že má aerolinka sídlo v Rumunsku, let bude vždy možné posuzovat podle nařízení EU 261/2004.
Pokud byl váš let zpožděn o více než 3 hodiny oproti původnímu plánu, máte nárok na finanční kompenzaci až 600 € na osobu. Částka se odvíjí od vzdálenosti vašeho letu.
Pozor, existují dvě výjimky:
Pokud byl váš let se společností HelloJets zrušen méně než 14 dnů před datem odletu, jste chráněni nařízením EU. V takovém případě máte nárok na zajištění náhradního letu nebo vrácení ceny letenky. A k tomu také na finanční kompenzaci až 600 € na osobu.
Důležité: Na náhradní let (nebo vrácení ceny letenky) máte nárok vždy! I v případech, kdy byl let zrušen z důvodu mimořádné okolnosti, např. špatného počasí.
Na finanční kompenzaci máte nárok pouze v případě, že let nebyl zrušen z důvodu tzv. mimořádné okolnosti.
Výše kompenzace závisí na vzdálenosti letu a době zpoždění náhradního letu. Opět oproti plánovanému příletu původně rezervovaného zrušeného letu. Lépe vše znázorní níže uvedená tabulka.
Důležité: Pokud splňujete podmínky, máte právo nejen na zajištění náhradního letu, ale zároveň také na finanční kompenzaci. Přijetím náhradního letu (nebo vrácením ceny letenky) neztrácíte právo na finanční kompenzaci!
Finanční kompenzace není to jediné, na co máte právo, když váš let nejde podle plánu. Letecká společnost HelloJets vám musí v době čekání na váš zpožděný let (nebo náhradní let v případě zrušeného letu) poskytnout také občerstvení. To je většinou poskytováno ve formě voucheru do některé z restaurací nebo obchodů na letišti.
Pokud vám aerolinka občerstvení neposkytla, uchovejte si veškeré účtenky za vaši útratu. Aerolinka vám tyto náklady musí následně proplatit.
Pokud čekáte na váš zpožděný let přes noc, máte navíc právo na zajištění ubytování. Pokud vám ubytování letecká společnost neposkytne, můžete si ho zajistit sami a letecká společnost vám musí ubytování následně proplatit. To stejné platí s dopravou z letiště na ubytování a zpět.
Kompenzaci můžete řešit samostatně nebo můžete nechat vše na nás. Pokud chcete kompenzaci řešit vlastní cestou, můžete kontaktovat přímo leteckou společnost. Vzhledem k tomu, že se jedná o nového leteckého dopravce, reakční doba HelloJets může být výrazně delší než je běžné.
Letecká společnost HelloJets buďto váš nárok na kompenzaci uzná nebo zamítne. Ve většině případech dojde k zamítnutí případu, a to s odvoláním na tzv. mimořádné okolnosti. Na následné emaily či žádosti cestujících většinou letecká společnost již nereaguje.
Může se tedy stát, že kontaktováním společnosti HelloJets strávíte několik týdnů a navíc bez úspěchu.
Pokud nechcete tento nejistý proces absolvovat, můžete nás kontaktovat a my váš případ rádi vyřešíme.
V Refundio máme bohaté zkušenosti s řešením sporů proti leteckým společnostem se sídlem v Rumunsku. Máme k dispozici právní zastoupení a případy jsme tak schopni řešit velice rychle. Pokud navíc aerolinka HelloJets kompenzaci neuzná, spor řešíme soudní cestou. Na vlastní riziko a náklady. V těchto sporech máme více než 98% úspěšnost.
1) HelloJets mi kompenzaci zamítl, co mohu dělat?
Na nic nečekejte a kontaktujte nás. Váš let zdarma posoudíme a pokusíme se vám kompenzaci získat. Letecké společnosti zamítají více než 50% případů, kdy nárok na kompenzaci existuje.
2) HelloJets mi nabídl voucher na letenky, musím ho přijmout?
Nemusíte. Vždy máte právo na vyplacení kompenzace v penězích. Pokud vám aerolinka HelloJets nabídla voucher na služby, je na vás, zda jej přijmete. Vzhledem k tomu, že není možné voucher využít např. u cestovních kanceláří, klienti o voucher nemají většinou zájem. Pokud s vámi aerolinka po nabídnutí voucheru nekomunikuje a peníze nechce vyplatit, kontaktujte nás. Kompenzaci pro vás získáme.
3) HelloJets mi nabídl voucher na letenky, ten jsem odmítl. Nyní nereagují. Co mohu dělat?
Toto je bohužel velice častá situace. Letecká společnost se snaží vyplacení kompenzace vyhnout a při odmítnutí voucheru přestane reagovat. Nenechte se však odradit. Kontaktujte nás a my pro vás kompenzaci získáme.
4) Mám nárok na kompenzaci i u charterových letů HelloJets?
Ano. Jestli se jedná o standardní let nebo charterový let HelloJets není z pohledu nařízení EU důležité. Nárok na kompenzaci a další práva máte tedy úplně stejná.
5) Vzniká právo na kompenzaci i pro nezletilé cestující?
Ano. Nárok na kompenzaci má každý cestující. Výjimkou jsou pouze děti ve věku do dvou let, kteří zároveň nemají vlastní sedadlo. V takovém případě jim nárok na kompenzaci nevzniká.
6) Mohu žádat o kompenzaci za zpožděný let, pokud jsem let vynechal?
Bohužel ne. Na kompenzaci za zpožděný let Hello Jets mají nárok jen cestující, kteří let absolvovali. Nárok však můžete mít na proplacení výdajů a další. Určitě nás tak kontaktujte, váš případ prověříme.
7) Hello Jets mi zrušil let. Dostal jsem let náhradní. Mám právo ještě na něco jiného?
Ano. Na náhradní let máte právo vždy. Vedle toho máte při splnění podmínek právo také na finanční kompenzaci až 600 € na osobu. Pošlete nám číslo letu a my vše posoudíme.
Přečtěte si některé z recenzí našich klientů, kterým jsme pomohli získat kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let. Recenze více než 500 klientů si můžete přečíst zde.
Pokud jste neletěli se společností HelloJets, ale cestovali jste jinou aerolinkou, vyberte ji z níže uvedeného seznamu. Proces získávání kompenzace se u některých společností liší.