Při posuzování nároku na kompenzaci je velmi důležité spojení "Narušení letu". Týká se situací, kdy let neprobíhá podle plánu, a tím pádem způsobil cestujícím nepříjemnosti. Narušení letu může být buďto v podobě zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu (overbooking). Každá z těchto situací je podrobněji popsána níže.
Zrušený let
Ke zrušení letu dochází, když se letecká společnost rozhodne zrušit plánovaný let. Na základě toho musí být cestujícím poskytnuto náhradní řešení cesty. Důvodem mohou být provozní problémy, mimořádné okolnosti nebo nedostatek cestujících na konkrétní trase. Abyste mohli od společnosti LOT požadovat finanční náhradu, musíte být o zrušení letu informováni méně než 14 dní před plánovaným odletem.
Zpožděný let
Ke zpoždění letu dochází z různých důvodů jako jsou povětrnostní podmínky, technické problémy nebo přetížení letového provozu. Někdy se čekání může protáhnout na několik hodin nebo dokonce na celou noc. V takovém případě máte od letecké společnosti nárok nejen na jídlo a nápoje (které je povinna poskytnout při zpoždění delším než 2 hodiny), ale také na ubytování a dopravu. Pokud je váš let v cílové destinaci zpožděn o více než 3 hodiny, máte nárok na finanční kompenzaci. Důležité je však zmínit, že zpoždění musí být zaviněno společností LOT, a ne tzv. mimořádnými okolnostmi.
Odmítnutí nástupu na palubu (overbooking)
K overbookingu dochází tehdy, když letecká společnost LOT prodá více letenek, než kolik je míst v letadle. To může vést k tomu, že cestujícím je odepřen nástup na palubu a jsou nuceni nastoupit na pozdější let. Za overbooking se nepovažuje dobrovolné vzdání se místa nebo odepření nástupu na palubu z důvodu nevhodného chování cestujícího. Cestující mají v tomto případě nárok na stejnou kompenzaci jako u zpožděných nebo zrušených letů.
Zmeškání navazujícího letu
V případě, že jste v důsledku zpoždění či zrušení letu nestihli váš navazující let do cílové destinace, nárok se posuzuje obdobně jako u zrušeného či zpožděného letu. Více informací naleznete v článku "Zmeškání navazujícího letu".
Pokud je narušení letu způsobeno situací, které společnost LOT Polish airlines mohla zabránit, ale nezabránila, je povinna cestující odškodnit. Existují však situace, kterým se naopak vyhnout nedalo - ty jsou podle nařízení EU klasifikovány jako tzv. mimořádné okolnosti. V těchto případech cestující nemají nárok na kompenzaci. Níže uvádíme několik příkladů těchto situací.
Z našich zkušeností víme, že letecké společnosti buď vůbec nesdělují důvod přerušení letu, nebo dokonce poskytují cestujícím nepravdivé informace.
Proto je nejlepším způsobem, jak si ověřit, zda máte skutečně nárok na kompenzaci, vyplnění našeho formuláře. My ověříme důvod narušení letu a kontaktujeme společnost LOT. Pokud společnost nebude chtít odškodnění vyplatit, zahájíme soudní řízení a kompenzaci pro vás i tak získáme.
Samozřejmě se můžete obrátit přímo na leteckou společnost vyplněním formuláře na jejích internetových stránkách. Je však možné, že i tak nebudou chtít vaši reklamaci přijmout, stále vám budou poskytovat zavádějící informace, vyměníte si desítky e-mailů či telefonátů se zákaznickou podporou a úspěch v podobě získání kompenzace bude i nadále nejistý.
Na našich webových stránkách je uvedeno, že můžete získat odškodnění až do výše 600 euro. Výše odškodnění je ovlivněna řadou faktorů, například tím, zda provozovatel narušeného letu sídlí v Evropské unii. Jaká tedy bude výše kompenzace za narušený let společnosti LOT, která má sídlo ve Varšavě?
Mimo to může společnost LOT podle nařízení EU požadovat 50% snížení kompenzace, pokud byl let se vzdáleností nad 3 500 km zpožděn o 3 až 4 hodiny, tj. 300 euro.
Nezoufejte! Pokud vám letecká společnost zamítla vyplatit kompenzaci za váš narušený let, i tak se vám pokusíme pomoci. Naši právníci zdarma posoudí váš let a zejm. důvody, pro které letecká společnost odmítla kompenzaci vyplatit. Ve většině případů dokážeme klientům získat kompenzaci i poté, co jim aerolinka nárok zamítne. Vždy je však lepší nás kontaktovat jako první, abychom těmto situacím mohli předejít.
V našich dalších článcích se dozvíte, jak získat kompenzaci, pokud váš let provozovala jiná letecká společnost: