Průzkum: Zpoždění letu se výrazně prodraží. Cestující vyjde až na několik tisíc korun.

Zpoždění letu se cestujícím výrazně prodraží. V průměru stojí cestujícího narušení letu 2 900 korun. Čtyřčlenné rodině se pak dovolená může prodražit o téměř 12 000 korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti refundio, která pomáhá cestujícím v případě narušení letu.

Nedostatečná péče o cestující v době narušení letu

Letecké společnosti dle průzkumu zanedbávají komunikaci a péči o cestující v době narušení letu. Základní péče v podobě jídla a pití, je v době čekání na zpožděný či zrušený let, nabídnuta pouze čtyřem z deseti cestujících. Pouze 16% cestujících je leteckou společností informováno o svých právech. Každý čtvrtý respondent poté uvedl, že mu nebyla poskytnuta dokonce žádná péče v době narušení letu. Nejen na tomto základě poté cestující hodnotí spokojenost s poskytnutou péčí leteckých společností pouze známkou 4.4 z 10.

“Výsledky průzkumu potvrzují situaci, se kterou se denně při komunikaci s klienty setkáváme. Letecké společnosti často práva cestujících nerespektují, a to nejen na letišti, ale i poté, když se cestující domáhají svého práva na kompenzaci, která jim za narušení letu náleží. Častěji než bychom si přáli se k nám tak dostávají případy, kdy aerolinka dlouhé měsíce nereaguje na zprávy klienta nebo situace, kdy si klienta přehazují jako horký brambor z jedné zákaznické podpory na druhou,” uvádí Milan Dang, zakladatel společnosti refundio.

Čtyřčlennou rodinu vyjde zpoždění letu v průměru 12 000 korun

Narušení letu totiž nejen znepříjemní plánovanou cestu, ale zároveň se cestujícím výrazně prodraží. Z průzkumu totiž vyplývá, že přibližně osm z deseti cestujících utratí v důsledku zpoždění či zrušení letu peníze za výdaje, s kterými nepočítali. Každému druhému cestujícímu poté propadnou peníze za zaplacené ubytování, dopravu či jinou událost. V průměru tak cestující zaplatí za narušení letu téměř 3 000 korun. Čtyřčlennou rodinu pak takové zpoždění letu vyjde v průměru necelých 12 000 korun.

Průzkum dále ukázal, že cestující v době čekání na narušený let nejčastěji utratí peníze za jídlo a pití nebo ostatní položky, jako je hygiena apod. Tři z deseti cestujících poté utratí peníze za dopravu. V případě již zaplacených služeb poté propadne cestujícím v důsledku zpoždění či zrušení letu nejvíce peněz za již zaplacené ubytování, a to v průměru 5 370 korun.

Informace o průzkumu

Průzkumu se zúčastnili respondenti z České a Slovenské republiky, kterým byl v roce 2023 výrazně zpožděn či zrušen let. Za výrazné zpoždění je pro účely průzkumu považováno zpoždění v délce minimálně 2 hodiny a 50 minut. Průzkum absolvovalo více než 400 respondentů.

O refundio

Společnost refundio pomáhá cestujícím získat odškodnění, na které mají v případech narušení letu nárok. Jako jediná tuzemská společnost poté kompenzaci vyplácí klientům v některých případech předem. Refundio tak převezme riziko úspěšnosti na sebe a cestující svou kompenzaci obdrží ihned, bez čekání na výsledek případného sporu. Refundio aktuálně působí v několika zemích Evropy, nejvíce poté v České a Slovenské republice, Rakousku, Itálii a Španělsku.

Pro další informace prosím kontaktujte Mgr. Jakuba Urbana na emailu jakub@refundio.eu

Kompletní průzkum (vč. grafů ke stažení) naleznete zde: https://bit.ly/refundio_presskit